case ict-lab

Studenten leren het snelst in een praktijkomgeving. Echte opdrachten, professionele feedback en harde deadlines: dat krijgen studenten mee tijdens hun eerste stage. Mirjam Bosch, directeur van Het Perron, is voor het vergroten van de praktijkervaring van studenten. Niet door meer stages, maar door korte projecten bij opdrachtgevers uit het bedrijfsleven.

Bosch: “ Bedrijven waarderen de frisse blik van studenten. Er is een frisse wind in het bedrijf. Tegelijkertijd leren studenten enorm veel van zo’n praktijkervaring. Ze leren samenwerken, zien hoe het eraan toe gaat in e en professionele omgeving en zien welke vaardigheden ze in de praktijk kunnen toepassen.”

Kennisontwikkeling

Een belangrijk aspect voor de samenwerkende onderwijsinstellingen is kennisontwikkeling. Kennis in ICT veroudert snel.
Bosch: “ Om voorop te blijven lopen, moeten we continu de aanwezige kennis naast de praktijk leggen. Leren de studenten nog de juiste vaardigheden? Wat is de ‘next big thing’? Hierin kunnen ondernemers en onderwijs elkaar aanvullen. Wij vanuit de theoretische hoek, bedrijven vanuit de praktische en commerciële hoek. ”

De kortlopende projecten vormen een flexibel deel van het curriculum. Zo kunnen scholen variëren in het aanbod, door actuele vragen uit het bedrijfsleven aan de studenten voor te leggen.

Lees het hele succesverhaal

Dit project is mede gefinancierd door Provincie Gelderland.

Afbeeldingsresultaat voor provincie gelderland

Andere succesverhalen